U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Recencie "Nijverdal zoals Jeu Geenen het zag"

In een uitverkocht ZINiN-theater werd afgelopen vrijdag met volle teugen genoten van de film ‘Nijverdal, zoals Jeu Geenen het zag’.  De organisatie had gezorgd voor een zeer afwisselend programma met foto’s, gasten en muziek. Met name de korte gesprekjes die gastheer Herman Kampman met diverse aanwezigen voerde,  leverden hilarische anekdotes en komische taferelen op.

Verrassend was het dat geportretteerde Nijverdallers even later ineens op het toneel verschenen. Daarbij werd bijvoorbeeld het Grote Geheim van Eddy Krukkert onthuld, werd heel verrassend een onbekende (Nijverdalse!) wereldkampioen voorgesteld en ook de vraag wat er van miss Nijverdal 1968 terecht is gekomen werd gedetailleerd beantwoord. Zelfs de stoelgang van profwielrenner Henri Dorgelo, die in België werd gevraagd hoe vaak hij naar het toilet ging, bleef niet onbesproken. Een anekdote met een hilarische ontknoping.

Zo werd de avond over fotograaf Jeu Geenen een wervelende show vol informatie, herinnering en plezier. Natuurlijk voerden de foto’s van de flamboyante Nijverdalse fotograaf de boventoon. Filmmaker Johan huis in ’t Veld moest noodgedwongen een keuze maken uit duizenden foto’s.  Maar als in een film gleden de fotobeelden over het scherm en dat verveelde geen minuut. Gedetailleerde opnamen van de bouw van sporthal en de brug over de Regge.

Veel sport en een fantastisch overzicht van de vele activiteiten die in de jaren 70 in Nijverdal plaatsvonden. Mede door de geanimeerde gesprekken met de gasten liep het programma enigszins uit.  ‘Het had voor mij nog veel langer mogen duren’ verzuchtte een Nijverdalse bezoekster na afloop.  Afsluitend speelde de band ‘2 Shot Swing‘ in de foyer van het theater en was het er nog lang gezellig. Of er een herhaling van de avond zal plaatsvinden is op dit moment niet bekend.

Terug naar startpagina